COM ÉS EL PINGÜÍ PER FORA?

Per treballar anem seguint un vídeo explicatiu dels pingüins que hem trobat i que explica molt bé les seves característiques.



Comencem a treballar fent un dibuix per fora, el fem durant el confinament però com que no tots ho tenim fet, ho repetim i així els tenim tots iguals. Aquí els podeu veure.

Per veure si recordem i hem posat totes les parts del cos , per grups les anem posant i després tots junt omplim la silueta d'un gran pingüí amb totes les parts del cos que hem après.  



Fem una fitxa amb la tècnica del llapis al mig, on ha de respondre una vegada cada membre del grup havent consensuat abans la resposta per veure si sabem més coses del pingüí. 
Els preguntem:
  1.  On viuen els pingüins?  
  2. Sempre viuen al gel?
  3. Quantes urpes tenen?
  4. Viuen sols o en colònies?

Ens agrada molt mirar els vídeos del pingüins i hem descobert que tots els nens i nenes de la classe de les FOQUES son més alts que el pingüí Emperador (el més alt de tots). Al mural del passadís hi hem posat la silueta de quatre pingüins per poder-ho comprovar. YYY
Continuant amb el vídeo, hem vist com neixen els pingüins, com son les seves cries i la seva família.
Busquem els llocs on viuen els pingüins en un mapamundi i en una bola del mon, hi posem els diferents tipus de pingüins que tenim al nostre grup.  

















Aprofitant les cartes que tenim i com que ja els hem col·locat tots, fem un full rotatori per recordar els diferents tipus de pingüins que hem conegut, en sabem una pila!
Amb les cartes que tenim de diferents pingüins, les mirem i n'escollim un perquè sigui el nostre pingüí i poder-ne fer moltes activitats, a la classe de les FOQUES hem triat el PINGÜÍ SALTA ROQUES.







Fem una base d'orientació per fer-ne una maqueta. Perquè estigui ben fet el pingüí ha de tenir:
  • cap, orelles, ulls, bec, potes, urpes, pap, aletes, cua, esquena, panxa, replec
  • s'ha d'aguantar dret


Anem a buscar plastilina i som-hi, han quedat molt xulis, els voleu veure?


Comentaris