COM PODEM LLEGIR UN LLIBRE AMB ELS ULLS TAPATS? TREBALLEM LA VISTA

 




Comencem aquest sentit mirant unes imatges i escrivint què s'hi veu.

Hem mirat força vídeos d'informació i hem après moltes coses







També n'hem trobat un d'efectes òptics i per practicar-ho, fem fotos amb l'ipad en el programa photo booth i ens ho passem molt bé i les fotos que hem fet la mar de divertides. Les voleu veure? Us poso un recull variat de les que han tirat cadascú.



Ens posem unes ulleres per mirar de diferent manera i ens agrada mirar de colors les coses de l'aula i de fora a la terrassa .

Acompanyem un company o companya que li hem tapat els ulls per desplaçar-se per la classe i pel passadís, vigilem que no caiguin!!!



La propera activitat és trobar el so que fa un instrument que toca un company o companya i per l'oïda hem d'agafar. Aquí tenim uns exemples:







COM PODEM LLEGIR UN LLIBRE SI SOM CEGS? Ja vam conèixer l'existència del llenguatge en Braille, portem una revista a l'aula i tots i totes intentem notar com s'hi hauria de llegir .

Intentem reproduir un dibuix que ens fan a l'esquena, és una mica complicat notar què et dibuixen i dibuixar-ho a l'hora.


PER QUÈ SERVEIX LA VISTA? AMB QUIN ÒRGAN REBEM LA INFORMACIÓ DE L'EXTERIOR?  QUIN ALTRE SENTIT POT SUBSTITUIR LA VISTA?
A la rotllana parlem de què serveix la vista, quin és l'òrgan amb el qual rebem la informació i anem discutint tot allò que hem après amb les informacions rebudes.

COM PODEM ADAPTAR UN JOC A UN NEN/A CEC/GA??  Per poder experimentar com poden jugar els nens i nenes cegues, volem confeccionar un memori a la nostra classe. Primer cada grup escull un tema per fer, el grup dels CORS, li agradaria fer dinosaures, al DINOSAURE HULK diuen de fer animals marins, el NEN JESÚS volen fer els planetes, els OSSETS opten per coses naturals i els GOSSOS diuen diferents coses. Entre tots fem votacions o decidim fer un joc amb formes d'ANIMALS DE MAR. Per parelles escollim un animal fer fer cadascú i amb ajuda d'unes plantilles, les marquem i acabem en un material on prèviament hem acordat el color i el tacte. Ens ha quedat la mar de xulo!!

Per acabar, com sempre, omplim la llibreta d'investigadors i juguem per grups al memori que hem confeccionat.





I com sempre responem totes les preguntes que hem treballat del sentit de la vista.












Comentaris