ELS DITS PODEN MIRAR? TREBALLEM EL TACTE



Avui ens hem trobat una altra pista a l'aula, hi havia cinc caixes enumerades amb una forat cadascuna per posar-hi la mà, era un TOCA-TOCA . Per taules i grups anaven tocant què hi havia, no valia mirar i escriure el què creien que era. Després hem mirat si ho havien fet bé! Han tocat, pedres, pinyes, troncs, molsa i escorça. Ho han fet molt bé, el què més els ha costat ha estat l'escorça perquè deien troncs, però quan l'han vist hem parlat i molts ja sabien què era, a la molsa també li deien herbes, la resta molt bé.



PER QUÈ SERVEIX EL TACTE? Un cop hem tocat totes les coses i ho hem escrit, parlem una mica del què hem vist.   
                  


AMB QUINES PARTS DEL COS PODEM NOTAR EL TACTE?
Posem diferents objectes per l'aula i amb les mans a les butxaques les han de tocar amb diferents parts del cos, després en una silueta anotem les parts que hem utilitzat.







Un cop han passat tots els grups, parlem amb quines parts ho han tocat i cada grup escriu les parts que recorda en una silueta del cos














BUSQUEM INFORMACIÓ EN ELS IPADS.  Per aprendre més coses ens connectem al WIX on hem penjat molts vídeos dels sentits i els escoltem. 









Aquí us deixo l'enllaç per poder veure totes les fotos.   https://photos.app.goo.gl/Fzeypz2xjLKgoCLy5


QUIN ALTRE SENTIT POT SUBSTITUIR EL TACTE?  Els presentem un alfabet en Braille i els expliquem per a què serveix. Amb gomets cadascú es fa el seu nom.









També us deixo l'enllaç de les fotos https://photos.app.goo.gl/fPuBxfYrVMqHEBwe9 

FEM UN CIRCUIT PER NOTAR DIFERENTS TEXTURES AMB ELS PEUS Per adonar-nos del tacte de diferents textures i temperatures muntem un circuit amb diferents materials i han d'anar passant descalços i arremangats, s'ho passen d'allò més bé.








Per acabar parlem de tot el què hem notat.


PRODUCTE FINAL: fem entre tots un recull de coses de l'aula que ens representi les textures i la temperatura que hem après amb el sentit del tacte



LLIBRETA D'INVESTIGADORS

Com a final del treball del tacte i com amb tots els altres sentits, omplim la llibreta d'investigadors amb el nom del sentit del TACTE i el seu òrgan que és la LLENGUA, i  fem una xerrada de tot el què hem après del triangle i les preguntes que hi tenim. 















Comentaris