PODEM ESCOLTAR AMB ELS ULLS? TREBALLEM LA OÏDA

 


Comencem aquest sentit escoltant sons de la natura i apuntant tot allò que hem sentit i després ho posem en comú.







Amb els auriculars posats escoltem per quina orella escoltem els sons i anem aixecant la mà depenent per on ho senten i les dues mans si ho escolten per les dues.

Busquem informació:


PER QUÈ SERVEIX LA OÏDA?  AMB QUIN ÒRGAN REBEM LA INFORMACIÓ DE L'EXTERIOR?  Parlem per què serveix i tots i totes diuen que per escoltar, hem descobert també que és molt important pel nostre equilibri, així que passem pel cuc de psicomotricitat dues vagades una normal i l'altra tapant-nos les orelles, veuen que és una mica diferent.











FEM UN ESTETOSCOPI  Amb uns embuts i un tub ens fem un aparell per parlar i escoltar-nos i després amb estetoscopis reals ens escoltem el cor i com respirem, ens ha agradat molt.











Fem un joc amb els ipads per relacionar els instruments amb el seu so. Si el voleu provar, aquí teniu l'enllaç: https://es.liveworksheets.com/worksheets/es/Música/Instrumentos_musicales/Los_instrumentos_am403258xl


Una altra activitat ha estat mirar com es comuniquen les persones sordes amb el llenguatge de signes, hem vist un vídeo on ensenyaven moltes expressions quotidianes, bon dia!, com estàs?, com et dius? i uns altres vídeos del Pot Petit on es veu com a l'hora que canten també hi ha una noia fent el llenguatge de signes. Fem una fitxa per relacionar el signe amb la seva vocal i acabem omplint la llibreta d'investigadors amb el sentit i òrgan que hem treballat. 




Acabem aquest sentit fent una reflexió del grup en el pla d'equip, si hem treballat en veu baixa i si ens hem ajudat, ja tenim dues respostes. A veure si al final de l'itinerari acabem tots aconseguint l'objectiu.











Comentaris